Historien bak affiliatemarkedsføring

 

 

Historien bak affiliatemarkedsføring

Starten

På 90-tallet skjedde det en teknologisk revolusjon som førte til innføringen av det vi i dag alle kjenner som internett. Selv om teknologien var ung, tok det ikke lang tid før mange bedrifter så mulighetene for å bruke plattformen for å vise frem sine produkter og tjenester.

Søkemotorenes voksende popularitet på 90-tallet førte til en masseorganisering av nettsteder slik at det ble enklere å bruke og navigere på internett, noe som igjen åpnet mange dører for den vanlige brukeren. Det ble laget mange nettsteder, og de utnyttet muligheten til å bli funnet i søkemotorer for å tilby informasjon til brukere. Til gjengjeld ønsket mange av dem en kompensasjon. Nettannonsering ble innført etter de grunnleggende modellene CPM (kostnad per tusen visninger), CPC (kostnad per klikk) og fast plassering. Disse konvensjonelle modellene fikk snart konkurranse fra mer effektive alternativer, for eksempel affiliatemarkedsføring.

Affiliatemarkedsføring gjør sitt inntog

Inntektsmulighetene på internett var uunngåelige, og affiliatemarkedsføring skulle vise seg å fylle behovet på en måte som ingen annen annonsemodell klarte. Hovedfunksjonen som ble mest populær var modellen hvor man «betaler for det man får», og den ble brukt som en modell for å garantert gi resultater.
Modellen ble først populær i 1994, og i 1996 var Amazon den første store aktøren som benyttet seg av den i selskapets kraftige vekstperiode der netthandelen vokste år for år. Bedre sikkerhet, tilgang, brukervennlighet og konkurransedyktige priser førte til oppsving i bransjen, og det fortsatte samtidig som teknologien ble videreutviklet.

TradeTrackers ekspertise

Vi har drevet med affiliatemarkedsføring (også kjent som resultatbasert markedsføring) i noen år nå, og har god kunnskap om alle aspekter ved bransjen. Derfor har vi lyst til å forklare litt om hvorfor det oppstod et behov for affiliatemarkedsføring, hovedelementene i et program, koblingene som knyttes i et nettverk og de uendelige mulighetene innen netthandel.

Emner

TradeTracker.com lanserer ?Real Attribution? ? en unik mulighet til å godtgjøre ?

mandag 5. juni 2017

TradeTracker's "Real Attribution" endrer totalt spillereglene innen affiliatemarkedsføring. Det motiverer publishere med rettferdig belønning, merverdi, åpenhet og resultater som ingen andre. Annonsører kan nå automatisk godtgjøre flere publishere og berøringspunkter per transaksjon i affiliatekanalen, en mulighet de har ventet på i årevis. Og fremfor alt; det genererer økte inntekter! Belønn alle involverte publishere Besøk www.real-attribution.com for mer informasjon og ta del i revolusjonen! For et halvt år siden tok lanseringen av "Conversion Path Tracking" markedet med storm.

 


Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Arbeidsledighet

Arbeidsledighet

47, Sandefjord

Jeg er en arbeidsledig kvinne på 47 år, jeg har drevet mitt eget bemanningsbyrå, kanskje litt rart å se meg her, men etter å ha gått konkurs, har jeg endt opp i arbeidsledighetskøen og blitt en NAV-er. Med denne bloggen ønsker jeg å dele erfaringer og muligheter for arbeidslivet og hva som kan være lurt å gjøre, for å holde seg oppdatert i mens du går ledig. -Hva kan du forbedre? -Kan jeg lære noe nytt? - Gå på biblioteket? -Hva kan NAV hjelpe meg med? Og være jobbsøker er en heldagsjobb.. Ønsker du å støtte meg, kan du donere noen kr. til meg ved å linke deg inn på Tradetracker.com

rundt! Kjøp NÅ!

#tjenpådineklikk

Kategorier

Arkiv

hits